2016. augusztus 13., szombat

                                      Házi kenyér


Fél kg langyos lisztett ami nálam jelenleg tönköly és fehérliszt keveréke 2-4 dkg sóval és fél csomag élesztővel (amit előttelangyos vízben  felfuttatunk ) megdagasztjuk.

Cipó alakot formálunk és a tetejét finoman megszórjuk lisztel.Letakarjuk és 25-35 percig langyos helyen kelesztjük.

Ha megkelt akkor ebből vehetünk ki kovászmagnak a következő kenyérhez.

Tetszés szerint formázzuk,nálam most kerek kenyér készült.Tetejét bevagdostam és 1 percet még így pihentettem.

Előmelegített sütőben (240 Celsius fokos) tettem, majd 5 perc sülés után a hőfokot 190 Celsius fokra  visszavettem.

A sütés ideje 25-30 perc

Én mindig teszek egy vízzel telt edényt a sütő aljába.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése